Meediakaja

Meediakaja RSS

"Priit Võigemast näitleja naba kallal"

21.03.2009

Priit Võigemast, kes viimati tõi lavale noortekomöödia „Nõks”, läheb seekord oma naba koukima ning küsib uues lavastuses, kes on näitleja ja miks ta kõike seda teeb.

Etüüdidest koosnev lavastus „Hecuba pärast” jälgib ühe näitleja päeva. Õhtul on tal esietendus, aga enne seda on tal veel sada asja teha. Selle päevase rabelemise käigus, kus paaril korral põigatakse ka eelmistesse päevadesse, kohtub ta väga kummaliste tegelastega.

Laval kõlav tekst on sündinud näitlejate, lavastaja ja dramaturgi koostöös proovides.

„Ma ei ole enne niimoodi dramaturgiga koos töötanud ega teksti loonud,” tunnistab Võigemast uut kogemust, kuigi säärane tekstiloomise meetod oli tal selle lavastuse puhul kavas juba algusest peale. „See oli minu jaoks täiesti hämmastav, kuidas meie seal improviseerime ja lahmime ning siis tuleb väike dramaturg ja ulatab meile selle põhjal tehtud korraliku teksti.”

Esimesed paar nädalat proove ja improvisatsioone näitasid, et alguses valitud teema hakkas natuke teisale loksuma ning näitleja olemise ja tema tegemiste põhjuste küsimus muutus läbivaks absoluutselt kõigis etüüdides. Nii otsustatigi korraks aeg maha võtta ja siis uuesti alustada – rääkides lavastuses ikkagi sellest, mis neid endid tõsiselt huvitab.

„Eks see lavastuses näitleja tööst rääkimine on selline iseenda nabas urgitsemine, aga kelle teise nabas sa siis ikka veel urgitsed?” esitab Võigemast (loodetavasti ikka) retoorilise küsimuse.

„Me vaatame asja oma mätta otsast ja võib-olla tõesti tekib küsimus, miks see teisi huvitama peaks, aga ma lükkasin selle küsimuse kõrvale arusaamaga, et kui see mind ja veel vähemalt viit inimest siiralt huvitab, ju siis leidub teisigi selliseid. Ja mitte ainult näitlejaid, sest eks me räägime ka kõigest muust, mitte ainult elust teatris. Näitleja on ikkagi ju kodanik ja ühiskonna liige ning teeb kõik tõusud ja langused teistega kaasa.”