TÄNA FESTIVALIL: 14. detsember

Käes on festivali eelviimane päev ning aeg on kokkuvõteteks. Kell 17.00 võtavad Teatrisõprade klubis selleaastase festivali kokku eesti teatrikriitikud Heili Sibrits, Meelis Oidsalu, Tambet Kaugema ja Keiu Virro. Vestlust juhib Madis Kolk. Kell 19.00 alustab “Brodski/Barõšnikovi” viimane etendus Kultuurikatlas ning “Pika elu” viimane etendus Viimsi Black Box Studios. Kohtumiseni juba festivalil!
Loe lisaks

TÄNA FESTIVALIL: 13. detsember

Viies päev algab täna juba kell 15.30 Teatrisõprade klubis, kus saab silmast-silma kohtuda Riia Uue Teatri suurepärase näitetrupiga. Festivali õhtu on taas “Brodski/Barõšnikovi” päralt ning ühtlasi liitub põhiprogrammiga ka “Pikk elu”, mis alustab kell 19.00 Viimsi Black Box Studios.
Loe lisaks

TÄNA FESTIVALIL: 12. detsember

Festivali neljandat päeva alustab Irina Belobrovtseva loeng Jossif Brodskist, kelle looming on aluseks festivali põhiprogrammi kuuluvale lavastusele “Brodski/Barõšnikov”. Seejärel saab üheskoos suunduda kell 19.00 Kultuurikatlas algavale “Brodski/Barõšnikovi” esimesele etendusele. Ühtlasi alustab Estonia teatrisaalis ka “Läti armastus” oma teist ning ühtlasi ka viimast etendust Talveöö Unenäol.
Loe lisaks

TÄNA FESTIVALIL: 11. detsember

Täna kell 17.00 kohtume Linnateatri Teatrisõprade klubis festivali peakangelase Alvis Hermanisega. Teatriteadlane Anneli Saro vestleb lavastajaga inglise keeles, ent kohapeal on olemas ka eestikeelne sünkroontõlge! Seejärel saab suunduda Rahvusooper Estonia teatrisaali, kus esimest korda Eestis esietendub kell 19.00 lavastus “Läti armastus”. Oled väga oodatud!
Loe lisaks

TÄNA FESTIVALIL: 10. detsember

Festivali teine päev on alanud! Täna õhtul kohtume taas Draamateatris ja Vene kultuurikeskuses, kus kell 19.00 algavad “Musta piima” ja kõrvalprogrammi kuuluva “Šukšini jutustuste” viimased etendused Talveöö Unenäol. Seega, viimane võimalus reageerida on just nüüd ja praegu, sest “Mustale piimale” veel mõni pilet leidub!
Loe lisaks

"Aktuaalne kaamera": Talveöö Unenägu toob Tallinna Euroopa tipplavastaja Alvis Hermanise

Vaata saatelõiku siit.
Loe lisaks

TÄNA FESTIVALIL: 9. detsember

Täna algab Talveöö Unenägu! Kell 19.00 saavad korraga avapaugu nii festivali põhi- kui kõrvalprogramm: Eesti Draamateatri suures saalis etendub “Must piim”. Samal ajal algab Vene Kultuurikeskuses Rahvaste Teatri etendus “Šukšini jutustused”, mis saab teoks koostöös festivaliga Kuldne Mask Eestis.
Loe lisaks

Ilmunud on festivali kataloog!

Ilmunud on Talveöö Unenäo 10. festivali kataloog!
Kaante vahelt leiab näiteks intervjuu festivali kuraatori Raivo Põldmaaga, ülevaate Alvis Hermanisest ja tema loomingust, põnevaid katkendeid Hermanise äsjailmunud päevaraamatust ja loomulikult ka palju-palju põnevat põhi- ja kõrvalprogrammi kohta! Kataloogi saab endale meelepärases keeles (eesti, vene, inglise) soetada Linnateatrist juba praegu (hind 3€) ning festivali ajal igast mängupaigast.


Loe lisaks

Saa tuttavaks festivali vabatahtlikega!

Talveöö Unenägu alustab täpselt nädala pärast! Festivali suure juubeli puhul tutvustame meie imetublisid ja andekaid vabatahtlikke, kes kümnendal Talveöö Unenäol sündida aitavad! Jäta need näod meelde – need on, tõesõna, maailma kõige ägedamad inimesed!
Loe lisaks

Musta piima nädalavahetus!

MUSTAL REEDEL SAAB MUSTA PIIMA!
Sel nädalavahetusel on piletid Alvis Hermanise lavastusele “MUST PIIM” vaid 15 eurot! Kasuta Piletilevis sooduskoodi “HERMANIS” ja oled teretulnud Tallinna Linnateatri kümnendale Talveöö Unenäo festivalile!
Sooduskood kehtib juba PRAEGU! Haara piletid nüüd ja kohe!
KASUTA SOODUSKOODI
Loe lisaks

Talveöö Unenägu kuulub Euroopa mainekamate festivalide hulka!

Kas teadsid, et Talveöö Unenägu kuulub Euroopa kõige mainekamate festivalide hulka? Möödunud aastal tunnustas Euroopa Festivalide Liit Talveöö Unenägu EFFE kvaliteedimärgisega, millega kuulub teatrifestival kogukondlikult määrava tähtsusega ning väljapaistva kunstilise tasemega Euroopa festivalide hulka!



Loe lisaks

Festivali kohtumisõhtute ajakava on selgunud!

Mis oleks Talveöö Unenäo festival kohtumisõhtuteta? Ka sel aastal koondame pärast viimase aplausi kõlamist tähelepanu teatri mõtestamisele. Ootame publikut õhtuti pärast etenduste lõppu festivali peakontorisse, Tallinna Linnateatrisse, et mõelda kaasa, küsida ja kuulata ning vestelda festivali ja teatrit puudutavatel teemadel.
Loe lisaks

Linnateatris esitletakse Contra tõlgitud Alvis Hermanise raamatut „Päevik“

Kolmapäeval, 28. novembril esitletakse Tallinna Linnateatris Läti tipplavastaja Alvis Hermanise päevaraamatut. Teose tõlkis eesti keelde Contra.
Loe lisaks

Müügile tulid AFTERPARTY piletid!

Detsembrikuise nädalapikkuse Talveöö Unenäo festivali seekordne ühine finišisirge jõuab kätte 15. detsembril kell 21.00 Tallinna Linnateatris (sissepääs Lai 21).
Üks korralik otsi kokku siduv pidu käib ühe õige festivali juurde. Nii ootame ka meie Talveöö Unenägu külastanud rahvast festivali viimasel õhtul Linnateatri majja, kus üheskoos mõnusas õhkkonnas seekordsele teatrifestivalile punkt panna.

Õhtu tõotab tulla kirev ja muljeterohke. Kuna käesoleval aastal tähistavad oma 100. sünnipäeva nii Eesti kui Läti Vabariik, kust seekordne festivali peakülaline Alvis Hermanis pärit on, astuvad oma muusikaga üles tipptegijad mõlemast riigist. Taevalaval esinevad Carnival Youth (LV) ja Miljardid (EE). Lisaks on oodata etteastet Tallinna Linnateatri näitlejatelt.

TÄHELEPANU! Festivali külastajale kehtib sooduspilet 10 eurot. Selleks sisesta festivali etenduse pileti ID-kood sooduskoodi reale, vali hinnagrupiks SOODUSPILET ning soorita ost.
Piletihind ilma festivali etenduse piletita on 15 eurot. Pileteid on piiratud arv ja müüakse ainult eelmüügis.

Unenägudeni!

OSTA PILET
Loe lisaks

"OP+" saates rääkis Contra Alvis Hermanise "Päeviku" eestikeelsest tõlkest

Vaata saatelõiku SIIT!
Loe lisaks

SIRP: Brandi stiilis intervjuu Alvis Hermanisega

Riia Uue teatri kunstiline juht Alvis Hermanis on veendunud, et oleks suisa seniilne kasvatada enda juhendatava näitlejakursuse üliõpilastest Riia Uue teatri näitlejate kloone.
Loe lisaks

Laupäevaleht: Läti tipplavastaja Alvis Hermanis: nii väikese rahva liikmena saab sust paratamatult rahvuslane

Tuleval talvel on Linnateatri Talveöö Unenäo festival pühendatud lõunanaabrite teatrikorüfeele Alvis Hermanisele.

Loe lisaks

UUDISKIRI: Tallinna Linnateatri festival Talveöö Unenägu 2018: Alvis Hermanis

Talveöö Unenägu tuleb sel aastal kümnendat korda! Tänavune festival on pühendatud ühele meistrile ja tema loomingule:


Talveöö Unenägu tuleb sel aastal kümnendat korda!

 

Tänavune festival on pühendatud ühele meistrile ja tema loomingule: Euroopa tipplavastajale Alvis Hermanisele ja tema lavastustele.

Kes on Alvis Hermanis?

 

Alvis Hermanis on tänapäeva üks mõjukamaid Euroopa lavastajaid. Lisaks tööle Riia Uues Teatris, mida ta juhib alates 1997. aastast, toob Hermanis lavastusi välja Euroopa mainekamates teatrites nagu Burgtheater Wien, Schaubühne Berlin, Münchner Kammerspiele ja Schauspielhaus Zürich ning ooperimajades nagu Milano Teatro alla Scala, Opéra national de Paris, Berliini Staatsoper im Schiller Theater, Wiener Staatsoper ja Brüsseli La Monnaie.

 

Tema pälvitud preemiate hulka kuuluvad muuhulgas Euroopa Teatriauhind „Uute teatrireaalsuste“ kategoorias (sama preemiaga pärjati äsja ka Teatrit NO99), samuti Stanislavski auhind, kaks Kuldse Maski preemiat ja Max Reinhardti sulepea Salzburgi Festivalilt.
 

Talveöö Unenäo põhiprogramm koosneb Hermanise lavastustest, mis sillutasid talle tee Euroopa suurimatesse teatrimajadesse, kus ta lavastab siiani. Festivali põhiprogrammi kuulub viis lavastust: „Brodski/Barõšnikov“„Pikk elu“„Läti armastus“„Must piim“ ja „Oblomov“. Koostöös teatrifestivaliga Kuldne Mask on festivali eriprogrammis ka lavastus „Šukšini jutustused“.

2. septembrini on piletid kuni 20% soodsamad.
Piletid on müügil alates 2. maist Tallinna Linnateatri kassas ja Piletilevis.
Kõikidel etendustel on sünkroontõlge eesti ja vene keelde.

 


Tule tutvuma maailmatasemel teatrikultuuriga ning saa osa juubelifestivalist!

Põhiprogramm 2018

Brodski/Barõšnikov


Lavastuse „Brodski/Barõšnikov“ juured on kahe maailmanimega Vene emigrandi kauaaegses mõttekaasluses. Luuletaja Jossif Brodski ja tantsija Mihhail Barõšnikov tutvusid pärast kolimist Ameerika Ühendriikidesse 1970ndatel ning nende sõprus kestis kuni Brodski surmani. Nüüd esitab kunagine balletitäht, teatri- ja filminäitleja Mihhail Barõšnikov Brodski sügavat ja mõtlemapanevat loomingut monolavastusena, mis on pälvinud suurt tähelepanu nii siin- kui ka sealpool Atlandi ookeani.

 Loe lähemalt 

Pikk elu


„Pikk elu“ on näitlejate improviseeritud sketšidest loodud lavastus, mis räägib ebapopulaarsest teemast – vanadusest. Püüdes anda hinge argistele tegevustele ja igapäevastele esemetele, heidab trupp tragikoomilise pilgu eakate inimeste elule ühes Riia ühiskorteris.

 Loe lähemalt 
 

Läti armastus


Idee selleks lavastuseks sündis ringreisil olles, kui näitlejad lugesid ajalehtedest tutvumiskuulutusi ja hakkasid fantaseerima, mis juhtuks, kui sealsed mehed-naised omavahel kohtuksid. „Läti armastus“ on lugu inimese igatsusest armastust kogeda, meie ajastust, kus suhtlemine muutub üha enam virtuaalseks, ning imedest, mida elus võib ette tulla.

 Loe lähemalt 

Oblomov


Alvis Hermanis ja tema trupp annavad oma tõlgenduse Ivan Gontšarovi tuntud romaanile vene aadlimehest, kes veedab oma päevi voodist lahkumata ning unistab probleemivabast elust. Kirjandusklassikas on Oblomovist saanud laiskuse ja jõuetuse võrdkuju – aga on see laiskus või midagi hoopis keerulisemat, mis ei lase tal täiel rinnal elada?

 Loe lähemalt 

Must piim


Nagu Eestis, on ka Lätimaal üha vähem vanaemasid, kes elavad maal ja peavad lehma. Aga mitte suurlinnas, vaid just seal, maal vanaema juures peitub lätlase tõeline identiteet, leidsid Riia Uue Teatri näitlejad, olles kogunud kaks aastat lugusid Läti maaelust. „Must piim“ on nende kaheaastase uurimistöö tulemus humoorikas lavavormis.

Loe lähemalt


Eriprogramm

Šukšini jutustused
 

Koostöös Kuldse Maskiga

Lavastus portreteerib muust maailmast äralõigatud Siberi küla elanikke, kes otsivad oma identiteeti kaasaegses maailmas. Need on lood nii-öelda „levist väljas” inimestest, kel puudub kontakt ülejäänud ühiskonnaga ning kes mõtisklevad sageli elust ja surmast, saatusest ja juhustest, kommetest ning ajaga kaasa minemisest.

 Loe lähemalt  
 Kuldse Maski programm 

 
Loe lisaks

"OP": Alvis Hermanis: olen selline lavastaja, kelle stiiliks on stiili puudumine


Detsembris Tallinna Linnateatris kümnendat korda toimuv festival Talveöö Unenägu on sel korral pühendatud Läti lavastajale Alvis Hermanisele, kes rääkis "OP-is" lähemalt, mis on tema loomingulised suunad ning kuidas ta töötab.

"Mul on alati olnud tunne, et teatritraditsioon ja teatrireligioon on Eestil ja Lätil olnud ajalooliselt üsna sarnane," sõnas Alvis Hermanis "OP-is" ja selgitas, et kui ta püüab välismaalastele seletada, mis on läti teater, siis soovitab ta kujutelda võimatut kokteili vene ja saksa teatrist.

Hermanis kinnitas, et ta teab, millist teatristiili propageerib Tallinna Linnateater. "Samuti Von Krahli teater ja NO-teater, ma kujutan Eesti teatrimaastikku ette," sõnas ta ja leidis, et Tallinna Linnateater on kogu plaanidi ilusaim teater, kui mõelda teatri visuaalsele ülesehitusele. "Iga näitleja unistus on mängida väikestel lavadel nagu siin."

"Olen selline lavastaja, kelle stiiliks on stiili puudumine, iga lavastus on radikaalselt erinev esteetilises ja muuski mõttes," ütles ta ja nentis, et festivalile Talveöö Unenägu jõudvad lavastused on seega samuti väga erinevad. "Näiteks lavastus "Pikk elu" räägib Läti vanuritest, seda on mängitud oma 40 riigis," mainis Hermanis.

"Viimased 15 aastat olen töötanud peamiselt välismaal, aga iga aastaga võin ühe veenvama häälega öelda, et olen lätlane," rõhutas ta ja kinnitas, et ta on sügavalt veendunud rahvuslane. "Kuuludes sellise väikese rahva hulka, keda on ainult üks miljon, pead tingimata olema rahvuslane, et kaitsta oma identiteeti ja keelt, säilitada kultuuri."




Loe lisaks

Eesti Päevaleht: „Talveöö” festival. Vaatan, kuidas ta vaatab, kas ma vaatan

Festival „Talveöö unenägu: Plaan B” panustas kuraator Paavo Piigi juhtimisel kvaliteedile, Kirjutab Keiu Virro Eesti Päevalehes.
Loe lisaks

Postimees: Skandaali, seda aga ei tulnudki

Teatrifestivalil «Talveöö unenägu» nägi teatrit, mis sööbis mällu ja muutis vaatajat. Tänavuse festivali kõige erilisem ja skandaalsem lavastus oli Lõuna-Aafrika Vabariigist pärit näitekirjaniku, kunstniku ja lavastaja Brett Bailey «Näitus B», kirjutab Heili Sibrits Postimehes.
Loe lisaks

TÄNA FESTIVALIL: Ühekordne aktsioon "Kolm tavalist inimest"

Mõni aeg tagasi tegi Paavo Piik kolm intervjuud: ühe Sinise Äratuse, teise Odini sõdalaste ning kolmanda Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna liikmega - kolme tavalise inimesega.
Täna kell 17.30 jõuavad need intervjuud lavale. Esitavad Linnateatri näitlejad Maiken Schmidt, Margus Tabor ja Rain Simmul. Sissepääs on kõigile tasuta!
PS! Aktsiooni toimumiskoht on ühe korruse võrra muutunud: kohtume nüüd Väikeses saalis!
Loe lisaks

Postimees: Arvustus. Tallinnas näeb skandaalset orjanäitust

Pärast ajalehes The Gurardian ilmunud kriitilist artiklit loodi Ühendkuningriikides lavastust «Näitus B» boikottiv liikumine, mis sundis korraldajaid Londoni etendused ära jätma. Berliinis aga väitsid aktivistid, et «Näitus B» arutleb vägivaldse koloniaalajaloo üle valesti. Vaid veel sel nädalal on Tallinnas võimalus näha seda skandaalset vaatajat muutvat näitust, kirjutab Heili Sibrits Postimehes.
Loe lisaks

Kuidas tulla NÄITUS B-le? Vaata videot!

Lavastust "Näitus B" mängitakse endises Tallinna Transpordikoolis (Tehnika 18). Sissepääs on maja tagant. Kuidas sissepääsuni jõuda - vaata täpsemalt videost:


Loe lisaks

EPL: Lavastaja Kirill Serebrennikov: tänapäeva inimestele teeb muret fanatism ja väärtuste võltsimine

Festivali „Talveöö unenägu: Plaan B” raames jõuab Tallinnasse Kirill Serebrennikovi lavastus „Märter”. Lavastuse alus on Venemaa oludele kohandatud Marius von Mayenburgi näidend „Märtyrer”, mis räägib koolipoisist, kellest saab usufanaatik. Sama teksti põhjal tehtud film on meile juba tuttav, Eesti kinodes jooksis see „Õpilase” nime all. Filmi lavastaja on samuti Kirill Serebrennikov. Keiu Virro uuris Kirill Serebrennikovilt täpsemalt lavastuse ja filmi tausta kohta.
Loe lisaks

"Ringvaade" avas "Näitus B" telgitaguseid

Linnateatri festivali "Talveöö unenägu 2016: Plaan B" raames avatakse Tallinnas näitus-lavastus "Näitus B", mille eksponaadid on elusad inimesed, kes on kõik mustanahalised.
Loe lisaks

kultuur.err.ee: Talveöö Unenägu külastav Jānis Balodis Läti teatrist: hetkeolukord on elav

Talveöö Unenäole jõudev "Riiklik arengukava” on monolavastus, mis analüüsib reaalset poliitilist dokumenti – Läti riiklikku arengukava 2014-2020, mille lipukirjaks oli valitsuse poolt heaks kiidetud "majanduslik läbimurre”. Lavastuse dramaturg ja esitaja Jānis Balodis küsib, mis on selle ilusa tuleviku hind nii isiklikul, kohalikul kui ka globaalsel tasandil.

Loe lisaks

Sirp: Pealelend – Paavo Piik, festivali „Talveöö unenägu“ kuraator

Tallinna Linnateater korraldab 5. kuni 10. detsembrini rahvusvahelise teatrifestivali „Talveöö unenägu. Plaan B“. 2000. aastast korraldatav festival toimub üle aasta.
Loe lisaks

Ole Rohkem: Talveöö Unenägu ehk teater kui plaan B

Kas oled vahel mõelnud, mis tunne on kassiiril pärast 10tunnist tööpäeva Sulle naeratades kassalindil olevad tooted läbi piiksutada? Või õpilasel, kes ühel päeval avastab enda jaoks jumala? Või hoopis loomaaiatöötajal, kes lõvisid ja krokodille toidab?
Loe lisaks

kultuur.err.ee: Talveöö Unenäole saabuv Kirill Serebrennikov: Venemaa teater areneb võimsalt

Talveöö Unenägu publikuni jõuab Kirill Serebrennikovi lavastus “Märter”, mis räägib loo tavalisest koolipoisist, kellest saab usufanaatik. Aluseks olev Marius von Mayenburgi näidend on lühikese aja jooksul lavale jõudnud Saksamaal, Poolas, Venemaal ja Inglismaal. Lavastaja Kirill Serebrennikov rääkis mõne sõnaga teatrist ja empaatiast.
Loe lisaks

"Talveöö unenägu" otsib vabatahtlikke!

Tallinna Linnateater vajab "Talveöö unenäo" teatrifestivali ajaks (5.-10. detsembril 2016) tublide vabatahtlike abi, et logistilised probleemid ei pärsiks kunstilisi elamusi!
Loe lisaks

kultuur.err.ee: Talveöö Unenägu külastav Brett Bailey: ma sattusin teatrisse kogemata

5. kuni 10. detsembrini saab Tallinnas näha festivali Talveöö Unenägu raames Brett Bailey lavastust "Näitus B". Ta vastas mõnele küsimusele, et avada enda ning oma lavastuse tausta.
Loe lisaks

Hea Kodanik: Paavo Piik: kohtumiste talumatu kergus

Festivali „Talveöö unenägu 2016: Plaan B“  kuraator Paavo Piik kirjutab Heas Kodanikus, miks peaks iga hea kodanik end mugavustsoonist välja ajama ja kuidas see teatrifestivali puutub.
Loe lisaks

Linnateatri sügis 2016: Brett Bailey ja tema inimhinge piire kompav "Näitus B"

Lõuna-Aafrika Vabariigist pärit näitekirjaniku, kunstniku ja lavastaja Brett Bailey teatritee, mis algas veidi pärast apartheidi lõppu, on olnud kahtlemata vastuoluline. „Aastaid, kogu oma elu mõtlesin ma – võimalik, et üsna pragmaatiliselt: kuidas teha teatrit, mis vastaks väljakutsetele uues Lõuna-Aafrika Vabariigis? Kuidas teha teatrit, mis räägiks nii musta kui valge publikuga?”
Loe lisaks

Vikerraadio: Sten Teppan. Talveöö unenägu ja Tintura

Paul ja Paavo Piik käisid Vikerraadios Sten Teppani saates ning rääkisid "Talveöö unenäo" festivalist.

Kuula saatelõiku siit.
Loe lisaks

Raadio 2: Teatrifestival, mis püüab asetada vaataja kellegi teise olukorda

Detsembris korraldab Tallinna Linnateater rahvusvahelist teatrifestifali ,,Talveöö unenägu'', mille lavastusi ühendab katse asetada vaataja kellegi teise olukorda. Olgu need supermarketi kassapidajad, teise nahavärviga inimesed või vaesed kunstnikud. Sisust lähemalt räägivad stuudios festivali kuraator ning Linnateatri dramaturg-lavastaja Paavo Piik ning festivali peaprodutsent Paul Piik. Saatejuht on Eeva Esse.

Kuula saatelõiku siit.
Loe lisaks

Vikerraadio: Paavo ja Paul Piik. "Talveöö unenägu"

Paavo ja Paul Piik käisid Vikerraadio saates "Vikerhommik" ning andsid ülevaate, mida toob "Talveöö unenägu 2016: Plaan B".
Loe lisaks

Raadio KUKU: "Talveöö unenägu 2016". Intervjuu Paavo ja Paul Piigiga.

Festivali kuraator Paavo Piik ja peaprodutsent Paul Piik käisid hommikul Raadio KUKU eetris ja andsid vastuse, mida toob selleaastane teatrifestival "Talveöö unenägu 2016: Plaan B".
Loe lisaks

Kultuur.err.ee: Talveöö Unenäole saabub lavastus Lõuna-Aafrika Vabariigist

5.–10. detsembrini toimuv teatrifestival Talveöö Unenägu 2016: Plaan B toob vaatajateni nelja riigi lavastused. Linnateater korralda festivali üle aasta alates 2000. aastast eesmärgiga tuua Tallinna siinset teatripilti rikastavaid piiritaguseid lavastusi.

Loe lisaks

Postimees: "Tulekul on festival, kus vaataja asetatakse kellegi teise olukorda"

5.–10. detsembrini toimuva teatrifestivali “Talveöö unenägu 2016: Plaan B” pileteid müüakse alates homsest, 1. oktoobrist Piletilevis ja Linnateatri kassas.
Loe lisaks

Postimees: "Mis on teater? Talveöö unenägu andis vastuse"

 Tallinna Linnateatri festivalil Talveöö unenägu oli kavas ainult 4+1 lavastust, kuid seda paremini oli festival haaratav (ajaliselt) ja hoomatav (sisuliselt). Kõiki lavastusi läbis ühise teemana teatri piiridega mängimine, nihutamine ja samas ka lõhkumine. Ent seda lammutamistööd tehti nii, et asemele tekkinud piirid muutsid teatri mõiste selgemaks ja tajutavamaks, kirjutab Heili Sibrits. 
Loe lisaks

EPL: "Arvustus: mäng on tõsine asi nii elus kui ka teatris"

Tallinna Linnateatri kaheksas rahvusvaheline teatrifestival Talveöö Unenägu kompas ning segas elu ja teatri, reaalsuse ja mängu piire. Festivali põhiprogrammi kõik neli lavastust, mis koondusid pealkirja „Tõsised mängud” alla, eemaldusid omal moel klassikalisest dramaturgiast ja traditsioonilisest etendaja-vaataja suhtest. 
Loe lisaks

Müürileht: "Elav inimene tantsija nahas"

 Võtsin saalis istet kujutlusega, et lavastus käsitleb pigem parodeerivas võtmes tantsijaks olemist, võimendades või, vastupidi, naeruvääristades valdkondlikke stereotüüpe. Hea on, et eksisin. Laval oli ühe tantsija portree, ilma naeruvääristamiseta ning vinte peale keeramata. Kandvaks osutus aususe taotlus: kuigi kaasnes valikumoment selle osas, mida tantsijakarjääri nüanssidest publikuni tuua, mõjus see oma eheduses siiski ausana. Toonilt sarnanes see vestlusega, justkui räägitaks stiilis „nii lihtsalt on, nüüd siis teate.” 
Loe lisaks

Eesti Päevaleht: "Ameerika näitekirjanik Julien Schwab: Eesti pani mind taas teatrisse uskuma."

Linnateatri Talveöö unenäo festivalil osaleb teiste hulgas ka off-off-Broadway lavastus “rogerandtom”, mille autor on ameerika noorema põlve näitekirjanik Julien Schwab. Teda on võrreldud Tom Stoppardi ning Luigi Pirandelloga, kuid Hollywoodis elavat Schwabi huvitab praegu teatrist rohkem hoopis telemaailm, kirjutab Mari Peegel. 

Loe lisaks

Müürileht: "Kuningannade tegelikkus"

Kas naistesse suhtutakse ühiskonnas teisiti kui nendega samal ametikohal olevatesse meestesse? Kuidas mõista naise edasipüüdlikkust? Aga naise armastust?„Kuningannamängudes” uuritakse kolme erineva naise hingeelu, kes elavad maailmas, kus kuningannat mängib naine laval ühes stseenis ja kahe repliigi jagu, kirjutab Piret Karro.  
Loe lisaks

Müürileht: "Linnameditatsioon paralleelreaalsuses"

„Remote Tallinn” pöörab fookuse subjektile keskkonnas, meie kogemisviisidele, tajule, sisseharjunud mustrite suhtelisusele, ent esitab lisaks sellele ka eksistentsialistliku varjundiga küsimusi. Rännak on ühtlasi ka mõtteharjutus, linnameditatsioon, millesse poetatud irooniamaigulisi, ühiskonnakriitilisi ja humoorikaid stseene.
Loe lisaks

Postimees: "Hääled mu peas käskisid mul seda teha."

Täpselt 50 eestlast rühib karjas läbi pimeduse. Kapuutsid silmini veetud, ei tõsta pilku poriselt maapinnalt. Tuuleiilid merelt plätserdavad nende tumedaid jopesid ilge lörtsiga. Neid juhib Üks Teadvus. Nad on Hord. 
Loe lisaks

Olulist külastajainfot "Remote Tallinn" piletiomanikele

Tehnilise ettevalmistuse tõttu palume publikul koguneda „Remote Tallinn“ etendusele 30 minutit enne väljakuulutatud etenduse algust. 
Loe lisaks

Aktuaalse Kaamera kultuuriuudised festivalist Talveöö unenägu 2014

 Teatrifestival "Talveöö unenägu", alapealkirjaga "Tõsised mängud", toob Eesti publikuni uutmoodi teatri Saksamaalt, Prantsusmaalt, USA-st ja Soomest. Festivali kuraatori Paavo Piigi sõnul ei leia programmist klassikalist teatrit nagu Tšehhov ja Shakespeare, vaid tegemist on kaasaegsete ja mänguliste lavastustega, mis räägivad tõsistel ja aktuaalsetel teemadel, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Loe lisaks

Müürileht: "Kunstnik sa võid olla, aga kodanik pead olema. Intervjuu Paul ja Paavo Piigiga"

Võimalik, et vendade Piikide näod on teile juba tuttavad. Muu hulgas plakatitelt, mis tutvustavad 8.–13. detsembrini Linnateatris toimuvat rahvusvahelist festivali Talveöö Unenägu, mida nad käesoleval aastal tandemina veavad.
Loe lisaks

Talveöö unenägu 2014 kutsub kõrvalprogrammi raames kohtumistele tegijatega

Lisaks põhiprogrammi neljale lavastusele  käib festivali ajal Linnateatris vilgas elu.  

Õhtuti pärast etendusi mängitakse  muusikat Sõprade klubis, taotakse pinksi Linnateatri Dieles ja võideldakse kaamosega. Laupäeval, 13. detsembril toimub tantsija Cedric Andrieux workshop tantsuprofessionaalidele ning festivali  lõpetab inglisekeelne koomik Will Franken

Festivali jooksul on kõigil huvilistel võimalik lähemalt tuttavaks saada ka tegijatega, kes lavastuste taga seisavad - või lausa laval. Kõik huvilised on oodatud kohtumistele kunstnikega, mis toimuvad õhtuti Teatrisõprade klubis (Lai 23). Vestlusi juhib festivali kuraator Paavo Piik, vajadusel tõlgitakse need eesti keelde. Sissepääs on prii.   
Loe lisaks

Talveöö unenägu 2014 kõrvalprogrammis on Will Frankeni stand-up

Teatrifestivalil Talveöö unenägu on hea meel teatada, et tänavuaastase festivali programmi lõpetab USA sürreaalse karakterkoomiku Will Frankeni show „The Stuff They Put in Sleep“. Etendus toimub festivali viimasel päeval, 13. detsembril kell 22 Hobuveskis. 
Loe lisaks

Sirp: pealelend - festivali Talveöö unenägu 2014 kuraator Paavo Piik

Tallinna Linnateatri „Talveöö unenäo” eelmine festival kaks aastat tagasi oli keskendatud Ladina-Ameerika teatrile ning kaudselt on geograafia olnud varemgi valikupõhimõtte aluseks. Mida pidasid silmas, kui valisid lavastusi seekordsele festivalile alapealkirjaga „Tõsised mängud”? 
Loe lisaks

Sirp: " Pööra paremale! Ja nüüd tantsi!" Intervjuu Rimini Protokolli lavastaja Jörg Karrenbaueriga

Rimini Protokoll tuleb „Talveöö unenäole” osalusteatrilavastusega, mis viib inimesed audioavastusretkele läbi talviselt külma ja pimeda Tallinna. 
Loe lisaks

Vaata Talveöö unenäo videoõrritajaid

Festivali kuraator Paavo Piik: "Tõsised mängud" on alapealkiri, mis seob nelja Eestisse kutsutud lavastust. Kõik lavastused omal moel kompavad piiri, kust lõppeb mäng ja kust algab tegelik elu. Tõsised on mängud sellepärast, et teemad, millest räägitakse on tõsised: elu tehnokraatias, naiste õigused, identiteet, ise- ja endaksolemine laval ja päriselus. Kõik lavastused koputavad ka uksele uue dramaturgiaga, kasutades tekstidena ära erinevaid viise, kuidas mööda minna traditsioonilisest näitekirjandusest, luua uus ja tänapäevane draamatekst. Nii nagu koputavad uksele kaks uut tegelast, kuraator ja festivali direktor. Eluterve mängulisus ja (enese)iroonia on omane nii festivalile kui inimestele, kes seda korraldavad, ma arvan. Tõsised mängud ei ole lihtsalt Haneke filmi parafraas, see on elu metafoor, elu on tõsine ja ta on mäng."
Loe lisaks

Festivali Talveöö unenägu 2014 vabatahtlike meeskond on koos

Oktoobris kuulutasime välja otsingu vabatahtlike leidmiseks teatrifestivalile Talveöö unenägu 2014 jaoks. Tänaseks on õhinapõhiste osalejate meeskond koos ning festivalitegijatel tugev tunne sündmusele vastu minna. 
Loe lisaks

"Südamlik ja polemiseeriv Jérôme Bel"

Festivalil Talveöö unenägu 2014 on erakordselt hea meel esitleda esmakordselt Eestis Euroopa täna ühe olulisima lavastaja-koreograafi Jérôme Beli lavastust tantsija elust, „Cédric Andrieux“. Teatriteadlane Anne-Liis Maripuu tutvustab ajalehes Tallinna Linnateatri sügis 2014 nii lavastajat kui lavastust. „Cédric Andrieux“ etendused toimuvad 11. ja 12. detsembril Vene Kultuurikeskuses.

Foto: Marco Caselli Nirmal

Loe lisaks

Muljeid "Remote'ist": rännak läbi audio-linna

2013. aasta suvel külastasin Euroopa ühte suurimat teatrifestivali Avignionis. Seisin palava päeva ootuses veidi enne kella kümmet hommikul Lõuna-Prantsusmaa teatrilinna surnuaia väravas, kõrvaklapid käes ja ootasin. See siis nüüd ongi teater või, mõtlesin. Surnuaias ja kõrvaklappidega. 

Foto: Veiko Tubin

Loe lisaks

Muljeid "Remote'ist": tahaks tagasi!

Meenub metroosõit ja heas mõttes kõrvalistele radadele astumine, linna nende paikade nägemine, mida polnud varem tähele pannud ning uudne pilk paikadele, mis juba tuttavad. Mõte, et mis see on, mis ühte linna koos hoiab ja ühises rütmis liikuma paneb. 
Loe lisaks

Muljeid "Remote'ist": kuidas ma teatris ei käinud

Olen harrastanud people watchingut (inimvaatlus, millega tegeletakse üldjuhul urbanistlikus keskkonnas; võrdluseks linnuvaatlus looduses) nii Eestis kui välismaal, kasutades seda nii meelelahutuse, jälgimisvõime arendamise kui ka lihtsalt mõttepuhkuse eesmärgil. 2013. aasta kevadel Berliinis Rimini Protokolli lavastust „Remote Berlin” kogedes tajusin vist esmakordselt, kuidas Shakespeare'i kuulsad sõnad maailmast kui lavast ja meestest-naistest kui näitlejatest mu silme ees reaalsuseks muutuvad. 

Loe lisaks

Detsembris tuleb taas Linnateatri festival Talveöö unenägu 2014, piletid on müügil 1. oktoobrist

8.-13. detsembrini alapealkirja all „Tõsised mängud“ toimuva festivali kuraatoriks on seekord dramaturg-lavastaja Paavo Piik, kes on teiste hulgas festivalile kutsunud ka lavastused Rimini Protokollilt (GER) ja Jérôme Bel’ilt (FRA). Festivali piletid tulevad Piletilevi võrgustikus ja Linnateatri kassas müügile juba kolmapäeval, 1. oktoobril.
Loe lisaks

Sirp: "Festivaliülevaade - tõsine mäng"

„Talveöö unenägu“ oli seekord näide ägedate valikutega programmist, milles polnud üleliigset müra, küll aga võimalusi nähtust viimanegi välja võtta, kirjutab Keiu Virro. 
Loe lisaks